Tuesday, January 18, 2011

Insiden hujan dan masa depan~

Salam..

8 Januari 2011
Plaza Angsana Johor Bharu


Dia :Nampak cam nak ujan je ni. Kalo kite keluar lecun jugak kite ni.(sambil merenung jauh ke luar)

Saya : Mane ade. Tengok orang tu jalan ok je. Kalo ujan mesti die jalan cepat2 xnak kasi kena hujan. (sambil blur2 tengok keadaan kat luar cam cerah je)

Dia : Memang la 500meter ni x nampak cam ujan. Cube tengok 5km kat depan nu, nampak tak langit camane?(pandang saya dengan senyum manis terukir di bibir)

Saya :Aah la.. hihihi..(senyum)

Insiden ni sebenarnye telah menjadi satu kayu ukur untuk kami. Sejak insiden ini dia sering berpesan pada saya supaya sering memandang 5km di hadapan kita, bukan sahaja 500meter di hadapan. Perjalanan hidup ni terlalu rumit dan memerlukan keputusan yang tepat. Dan katanya, setiap kali melakukan apa2, seringkali lah memandang jauh ke masa depan kita, bukan setakat setahun dua malah untuk 10 tahun akan datang.

Dan bila masa saya hampir putus asa, hampir rebah meniti hari2, dia akan sentiasa mengingatkan insiden ini kepada saya untuk dijadikan panduan.

1 comment:

ayushida said...

baguslah kalau ada yang ingatkan dan kita pun sentiasa berringat jugak....

ada tag ni :

http://ayurashidah.blogspot.com/2011/01/twenty-five-random-dua-puluh-lima-rawak.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...