Friday, June 10, 2011

Seronok aku tgk org2 kaya~

Salam

Seronok aku tengok orang2 kaya. I means orang yang dilahirkan dalam keluarga kaya. Breakfast pon makan kat hotel. Padahal breakfast teh panas n mi goreng je. Kalo da kat hotel maksudnya da brape tu.. teh secawan mahu 5-6 henggit. Kalo aku, breakfast kat umah je, minum air teh panas n mi goreng jugak, kalo makan kat luar pon kdai mamak, sure xsampai seploh hengit punye la. Tapi pasti xkan same kan?

Seronok aku tgk orang2 kaya. Time g shopping muke rileks je. Bagi depa shopping tu terapi minda. Shooping bleh menenagkan kekusutan. Kalo aku, shopping tu lagi la tensen, sebab t kne fikir kalo beli ni esok aku ade bape lagi duet nk makan. Kalo window shopping lagi la, tgk barang cantik2, then balik umah terbayang2 la barang yang aku berkenan tu sampai termimpi2... Orang kaya beli baju >rm50 utk duk kat umah, aku kalo nk beli dengan harga tu means beberapa kali je la pakai.. sayang wooo~

Seronok aku tgk orang2 kaya. Nak g mane cakap je kat mak, " Mummy, Bedah nk g konsert Justin Bieber. Mummy dah belikan tiket kat Bedah kan?"... Kalo aku, "Ape pekdahnye aku nk g konsert Justin Bieber tu? Tiket rm200 satu tu bleh aku gune sebulan wat makan tau"

Seronok aku tgk org2 kaya. Nak sambut beffday, family bawak bercuti ke eropah.. Eropah beb. Bleh jalan2, sopim2, amik pic banyak2 thn haplod kat pesbuk, tweet where they are skang sampai masuk toilet pon gtau. hikhik.. Kalo aku, beffday perlu ke nk buang duit g jejalan? wat kek sendiri then buh lilin, tiup la... Bleh tingkatkan skill membuat cake ape..silap2 aribulan bleh bukak kedai bakery, badan pun makin tembun dan bakal suami pon makin sayang. hahahaha... berbaloi2...

Apepun, setiap itu memang best. Jadi orang kaya best, jadi orang xkaya pon best gilerr wa cakap lu. Semuanya akan kita rasa 'cukup' andai kita kaya kat sini (sambil tunjuk kat dada). Apa guna duit banyak kalo kita miskin kat sini (sambil tunjuk kat dada lagi). Sentiasa bersyukur, pasti apa yang dilalui menjadi sangat seronok... peace!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...