Wednesday, May 12, 2010

B.A.Y.A.N.G.A.N


Hari ini, sebaik saja selesai menunaikan solat subuh, ada 1 bayangan yang menghantui kotak pemikiranku. Bayangan seseorang yang sudah kira kira 5 tahun aku lupakan. Bayangan itu datang kembali akhir akhir ini bersama seribu masalah kepada pemikiranku. Aku cukup terganggu dengan bayangan itu. Bayangan yang memberikan aku rasa sakit dan benci yang mendalam.

Apa yang aku tahu, bayangan itu kini bukanlah datang untuk memberikan aku kegembiraan lagi melainkan menambahkan rasa sakitku. Aku sesungguhnya tidak sudi melihat raut wajahnya yang sangat menyakitkan itu. Terasa perit. Apa yang ada pada pandanganku terhadapnya hanyalah kata-kata negatif. Orang kata, jika mengingati orang yang kitabenci, ingatlah pada kebaikannya nescaya kau akan lupa semua keburukannya.. namun, aku tak mampu melihat kebaikannya..

Orang yang sentiasa mencari masalah dan kemudia ghaib hilang meninggalkan masalah itu adalah orang yang pengecut.. dan bayang- bayang itu adalah tergolong dalam golongan yang pengecut itu.. Mencipta masalah dan kemudian lari.

Walaupun kehadiran bayang-bayang itu akhir-akhir ini agak mengganggu fikiranku, namun kubersyukur ku masih punya A. Teman yang sentiasa memberikan aku ketenangan tatkala kemarahan kepada bayang itu memuncak.. terima kasih A kerana sanggup bersamaku selama 7 tahun persahabatan kita...dan kepada bayang-bayang itu, sila jangan hadir dalam hidupku lagi, aku tak mahu melihatmu lagi..*wink*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...