Friday, May 7, 2010

kawan vs sahabat


K.A.W.A.N... hanya 5 alphabet yg memberi seribu makna.. samapi kini aku masih tertanya apakah itu kawan? ada sesiapa yang tahu apa itu kawan? sila angkat tangan.. berapa org saja didunia ini benar benar mengerti apa itu kawan?

kawan dan sahabat..
apakah 2 perkataan ini memberi pengertian yang sama atau berbeza pada pandangan mata anda? apa beznya? apa persamaannya? ada org kata dia kawan saya tapi bukan sahabat.. aku keliru dan tertanya sendiri.. apakah punya beza kawan dan sahabat?

lama aku tercari makna istilah ini...
semakin lama aku hidup didunia, semakin ku tonton lakonan manusia pelakon alam.. aku kian faham apa itu sahabat, apa itu kawan..

kawan..bg sesetengah org hanyalah "a lonely word".. perkataan tanpa maksud... sesiapa saje bisa jadi kawan...kawan bersuka ria.. nice to meet you, pastu jadi la kawan..lepak minum teh o 'beng' kat warung mamak.. window shopping time sale (window je sebab tak de duit)

tapi....aku tidak mencari itu didunia ini.. aku mencari seorang sahabat.. yg bersedia susah dan senang.. boleh menjadi contoh untuk ke jalan yang betul. boleh menegur salah dan silap aku. ada ketika ku memerlukan.. saling memberi dan menerima.. ada kah teman sebegitu didunia ini? ada.. mungkin tak ramai..jika anda ada teman sebegitu, sedarilah itulah sahabat.. dan hargailah dia selagi hayatnya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...