Friday, October 7, 2011

Dia Untukku~ Semanis Kurma

Salam Jumaat kalian semua...

Semalam Khamis 6 OCTOBER 2011. Lepas je balik dari mengajar sy menonton rancangan fofular Ustazah Baiyah n Husband Ustaz Akashah. Tajuk: Dia Untukku.

Dia Untukku adalah topik berkaitan jodoh, berkaitan pencarian jodoh untuk remaja2 yg seperti saya mungkin. Perbincangan ini menjadi lebih hangat dengan kehadiran Imam Muda Asyraf.

Cut the point, di sini saya kongsikan dengan pembaca beberapa ayat untuk mempercepatkan jodoh, memudahkan jodoh dan memilih jodoh:

SURAH TAHA AYAT 131-132




"Dan janganlah kamu menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan kepada apa yanag telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini, untuk kami menguji mereka padanya sedang limpah kurnia Tuhan di akhirat lebih baik dan lebih kekal"

" Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu bahkan kamilah yang memberi rezeki kepadamu dan ingatlah kesudahan yang baik bagi orang-orang tang bertaqwa"
SURAH AL ANBIYA AYAT 89
"Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakariya, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: “Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi”.


SURAH AL MUKMINUN 29
"Dan berdoalah dengan berkata: Wahai Tuhanku, turunkanlah daku di tempat turun yang berkat, dan Engkaulah sebaik-baik pemberi tempat".


p/s: amalkanlah selalu ye.. semoga kita dipertemukan dengan jodoh yang baik-baik ;)

2 comments:

fatian athiea said...

COPY SURAH TU:) MINTAK IZIN TAW..

pinkAlicious said...

my pleasure ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...