Wednesday, September 12, 2012

Putus cinta n looked loser?? avoid please...

Salam..

Hai hai hai..

Kali ni entry yang agak pedas yg mahu aku lontarkan. Berkaitan org2 yg putus cinta.

Yes u. U yg putus cinta tu. Xkisah la dah putus lama or baru putus or retak menunggu belah or what so ever. Especially for girls.

Rata2 aku lihat kwn2 yg ber'sendiri' atau erti kata lain single selepas mengalami putus cinta kerapkali post status kat facebook berkaitan dengan jodoh. Dan lebih annoyed adalah menggunakan cinta islamik.

'Andai aku bercinta, aku inginkan lelaki yg ingi8n membimbingku ke syurga'
'Tulang rusuk xpernah tertukar dan aku menanti empunya tulang rusuk ini'
'Jangan gusar, bakal imamku sedang menanti'
'Aku gembira melihat kau gembira, kerana ku yakin dia yg sudah ditentukan utkku menanti di sana'

ETC. ETC. ETC.

Yes. ayat2 di atas adalah sangat bagus. Doa tu perlu. Tapi... anda akan kelihatan seperti seorang yg sangatlah desperate. Sangat, ok. Tak nampak pun seperti anda sedang tabah melupakan tapi lebih nampak seakan2 anda tidak langsung dapat melupakan bekas kekasih. Ikhlas aku cakap. Nampak sangat anda sedang lonely.

Girls, tunjuk sket kamu kuat. Bagaimana? Dengan cara tidak langsung menyebut perkara2 tersebut. Ianya kelihatan seperti anda sudah pun melupakan segala2nya. Itukan lebih cool. Jangan la merendahkan sgt martabat kamu. Dun let people tengok kamu sangat desperate memerlukan lelaki 'baik'. sebab tu akan kelihatan lebih annoyed tau tau tau...

tu je nk cakap. Xpaham lagi xtau la ceq nk kata apa.

Sincerely,
ME.

2 comments:

Anonymous said...

sokonggg ! bila kita post2 cam tu kat fb nampak cam terhegeh2 je.. sorry to say.. lagi kita cam tu lagi laki tu hppy ada la sbb wat kita rebah ! kan.. :)

pinkAlicious said...

Kan? seriusly. nmpk sgt xkuat. dun show la kelemahan tu kn?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...