Thursday, September 2, 2010

aku dan kupu2 biru lagi~~


Maha suci Allah.. cantik kan? betapa cantiknya kupu2 biru..
Apa perasaan anda melihat kupu2 biru ini? kagum? terkedu? perasaan yang tidak dapat digambarkan? atau langsung tidak punya perasaan?


Kenapa mesti kupu2 biru? Bagi saya, kupu2 biru adalah kupu2 yang paling cantik antara spesis kupu2 sehingga ianya dijual dengar harga berjuta2 dollar. Blue butterfly atau spesis ini dipanggil morpho..

Intention saya bukanlah pada jenis kupu2 ini, bukan juga pada rupa parasnya. Ya, kupu2 ini cantik. Sangat cantik. Sehingga ia menerbitkan sat perasaan yang tidak dapat digambarkan bila kita melihatnya. Kita akan cuba menyentuhnya. Tahukah kita kupu2 tidak boleh disentuh? Satu, kerana belum sempat nak sentuh, dia akan terbang. Dua, kupu2 punya racun yang boleh membunuh.

The same goes to the most beauty feeling inside us. LOVE. Ia hanya boleh dirasai tetapi tidak boleh disentuh. Tidak bisa didekati. Cinta mungkin lari apabila cuba disentuh. Dan cinta juga bisa membunuh. Membunuh jiwa, raga dan masa depan. Begitulah uniknya sesuatu itu.. Tidak salah merasai dan mengagumi sesuatu itu.

Dan mungkin tiba masanya, kupu2 itu akan menjadi jinak dan mendekati... namun kupu2 juga bisa mati. Begitu juga cinta. Bisa datang dan pergi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...