Friday, October 15, 2010

14.10.10~~ lucky day for me

Salam semua...
Selamat pagi....
hihi.. lately saya tidur lambat la. Sejak lepas cuti raya hari tu, saya selalu tidur lambat. Biasanya jam sebegini saya sudahpun berada di dunia lain bersama mimpi2 yang indah2.. ngee~ Mungkin kerana bertambah sibuk menyiapkan proposal thesis telah menyebabkan waktu tidur saya terpaksa didelaykan.. huhuhu

PROPOSAL THESIS...
Perkara yang menyebabkan hidup terasa agak kucar kacir. Tapi Alhamdullilah segalanya di kendalikan dengan baik sudaa~

7 hari sebelum 14.10.10....
Seminggu sebelum tarikh keramat ini, saya ibarat orang yang sedang angau. Makan tak lalu, tidur xlena, wat keja sume tak kena. Nak study xboleh. Asyik teringat jek.. Teringat kat ape agaknye? Teringat kat encik proposal thesis saya la. Aduhh.. sungguh susah jatuh cinta dengan bukan manusia ini. Xkeruan jadinya. Walaupun proposal saya sudah siap sejak seminggu selepas raya dan slide presentation juga siap dalam minggu yang sama tetapi, setiap hari saya akan membuka dan membacanya berkali2.. rindu katakan..sambil duk study benda lain pun boleh bukak n baca additional journal.

5 Hari sebelum 14.10.10
Saya memnag sudah totally into it. Saya sudah mula melupakan MAKAN. Tiada lagi dalam fikiran ape yang aku nak makan hari ini. Rasa lapar,ape ada di depan saya makan. Kalo xde, xyah fikir banyak. Otak saya sarat dengan PROPOSAL PROPOSAL PROPOSAL. TApi saya bernasib baik kerana umi dan encik A selalu ada memberi saya semangat. Iyaaahhhh, hajar kuat!!

13.10.10
Malam sebelum hari presentation, saya sudah mula menggelabah. Hari ni saya xberapa sihat tetapi kuatkan diri untuk ke fakulti berjumpa dengan supervisor saya yang sweet, Dr. Sabiha Hanim Bt Saleh untuk mengambil berkat serta memohon final touch darinya. malam ni saya da xleh tidur. Otak da banyak fikir. Ape agaknya soalan panel akan tanya esok ye? Mcm mane kalo xleh jawab? Tapi nasib Encik A call sampailah saya melupakan kegelisahan hati dan berborak sampailah saya menagntuk.


14.10.10
Walaupun turn saya pukul 5 petang, tapi tepat jam 7.45pagi saya sudah terpacak di fakulti. Kononnye pegi kafe tuk breakfast. Skali g kafe? Selera hilang suda~ Makanan seolah2 tiada rasa bagi saya. Saya hanya membeli karipap sardin 3 ketul dan hanya memaan 1 ketul sahaja. Kemudian, lebih kurang 8.45 presentation bermula oleh saudara Paan, my coursemate. presentation berlanjutan sehingga jam 12 dan berhenti lunch. Time ni mmg kenyang da la even makan seketul karipap je tadi. Jam 2.15ptg, panel2 sume da masuk ke bilik seminar. mase ni perut saya mula meragam. kepala saya mula terasa berat. mata mula rasa berpinar. Aduh, jangan la pitam nnt. Presentation bermula agak panas dan menjadi semakin panas. Panel mula mempertikaikan itu dan ini. soalan dan pertanyaan diajukan bertalu2 kepada presenter. Lutut saya mula ketar. Muka saya terasa panas yang amat. Kaki mula berpeluh walaupun dalam aircond. Perasaan takut dan tidak yakin menyelubungi diri. Mampukah saya melakukannya? Tetibe saya terfikir, jika presentation degree saya rasa begini, bagaimana dengan presentation master saya nnt? mau nye berhenti bernafas seketika? Dalam jam 5.10 presenter sebelum saya memulakan presentation dan henset saya mengeluarkan notification, new message from ..... Lega saya, terima kasih kepada sahabat saya encik A yang sentiasa mnyokong saya dan memberi saya semangat. sebaik presenter sebelum saya, mengucapkan kata terima kasih. saya dengan yakinnya beriri dan memulakan presentation setelah dibenarkan. Tiada rasa gemuruh, tiada shaking. Padahal saya mmg mudah shaking walaupun tak gemuruh. But its such a miracle for me. And Alhamdulillah semua panel berpuas hati dengan proposal n presentation saya. Xdapat digambarkan persaan ketika itu. Hajar, u do it! Look, i know u can do it. Kataku pada diri sendiri. Sebaik keluar dari bilik seminar, perut mula berkeroncong dan otak saya mula berfikir tentang makan. Alhamdulillah, maksudnya semua telah kembali ke normal. ngeee~ Dan hari ini saya telah makn nasi lemak. Terasa rindu yang amat kepada nasi. hihihi...
Dan saya mula berfikir untuk berseronok2 malam nnt. tetapi...... esok dan lusa saya ada test la pulak... seperation n spectro.. huhuhu...:(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...