Saturday, March 12, 2011

Merapu malam-malam...

Salam...

Baru perasan roti yg saya beli semalam expired date die 13feb. Baru makan 2 keping... so, ade x sape2 berminat untuk habiskan roti saya? sila mai amik.. ngeee~
Dan baru sedar susu Fernleaf yg diberi oleh umi saya xpayah tmbah gule sebab ia sangat manis.. (ekceli xsk minum Fernleaf sebab die manis x macam EveryDay{everyDay ok, not eveready} hahaha)tp umi da beli yg satu kilo punye, hentam je la labuuu...ahaks..

Ekceli jugak xtau nk cakap pe, but stil nk hapdet. Da lame x hapdet, mksu beta eceh, beta lak kan... maksud saya x tulis sendiri. 2 entry sebelum ni copy paste satu n satu lagi amik kat youtube satu. Awan Nano, best kan lagu tu... I dun really like Hafiz, but lagu tu best ok. hihi..

These few weeks a bit bizi la. Masuk lab, bertapa. Sedut gas2 dan segala macam chemical, balik rumah penat mao tido saja, g kelas as usual, test n esemen yg biasa. itulah rutin sebagai pelajar. Dan saya akan merinduinya, PASTI.

Untuk masa depan saya hanya mampu merancang. Dia yg menentukan. Ada rancangan jangka pendek dan rancangan jangka panjang. Dan segalanya punya pro dan cons. Saya kadang rase penat untuk memikirkan ape yang bakal terjadi, namun apa yang mampu dilakukan hanya berdoa serta berusaha. TPM (Tenaga Pengajar Muda UiTM) da apply, UM da register, JobShop n Jobstreet da daftar, SKS(Skim Khidmat Siswazah) da intai2,UPM da ushar, USM da tilik, kerja da start mintak. Dunno mane satu yang menyebelahi saya. Bekerja atau master. Semuanya hanya Dia yang tahu. Hati berbelah bagi. Si dia mahu saya sambung master, Umi pula xkisah which one. Hati saya? aaaaa.... xtau2....

2 sem da... errmmm... tambah tolak darab bahagi.. 8 bulan kot x jumpe.. eh yeke? salah laaa.... januari lepas saya ade ke tempatnye la.. jumpe jugak walau sekejap.. hukhuk.. But its ok. Xperlu nk jumpe selalu kan (ayat sedapkan ati sendiri). Katenye jarak bukan penghalang asalkan setia n faham memahami. Dekat pun watpe kalo xsetia. I agreed!! Sorang Kelantan, sorang Penang, sorang Skudai sorang Shah Alam. Wut a big deal?? Xperlu duk dekat lagi katenye, da kawen t mmg da jelas da dekat. Sy setuju!(semuanya setuju).

Saya rindu OYI APOH saya sangat. He always makes me smile. The most loved nephew. The bitter and sweeter of mine. Skang abang da pandai jeles kat adik. Bila mama jaga adik, abang merajuk. Xnak cakap ngan mama, xpedulikan mama sampai mama balik Shah Alam. Mama Call pun da malas nk cakap ngan mama. Bila da lame2 da berputik rasa rindu mule la call "Ello ama, abe ayamm ama..." katenye... sangat chumill...


hmmm... da xtau nk merapu ape da.. mate sdah layu dan kuyu... otak da xleh nk pikir nk cakap ape.. tunggu hunny cal pas main futsal (main futsal ke wat bola futsal nih?)aishh!!! cepat cket plezz...

k everyone, bacelah karangan saya yg merapu ni. Kalo cikgu BM bace ni sure dapat C or D. Isi tunggang terbalik, xde connection between isi, ayat tah pape.. Maaf cikgu2 BM saya dulu, Cikgu Ismail, Cikgu Shazura, Cikgu Alias, Cikgu che Idah, n Cikgu Wan Zainab(sekolah menengah). Xlupa cikgu sekolah rendah, cikgu Hanafi, Cikgu Siti Zaharah, Cikgu Norashikin, Cikg Tg Shariah... emmm.. sape lagi eh? Cikgu Hasmi Ros, eh2, cikgu Hasmi Ross cikgu Math.. emmm.. senang cite sme cikgu saye la.. maaf ye..
Nanait sume... daaaa~~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...