Friday, November 11, 2011

Ada apa dengan 11.11.11??

Salam Jumaat…

Salam 15 Zulhijjah..

Salam 1 Malaysia…

Salam November…

Salam 11.11.11?????

Hari ni everybody keep updating status kat Facebook berkaitan 11.11.11.


(tetibe ade muke si Mark ni)


“Selamat pagi 11.11.11… Akhirnya tiba hari ini..”

“Oh, cantiknya tarikh harini. 11.11.11”

“Buatlah sesuatu hari ini. Tarikh yang membawa tuah - 11.11.11” (mane tau? Awak Tuhan ke?)

“Arini 11.11.11?? Alamak! Rugi tak kawin” (Tarikh yang penting ke kebahagiaan yang penting?)

“Semoga 11.11.11 ni memberikan aku rahmat” (tarikh tu ke Allah s.w.t yang bagi rahmat? Hari2 lain xnk rahmat ke?)

“11.11.11 buat hidupku telah lengkap” (Lengkap ke???)

“11.11.11 – kenapa kerajaan tak bagi cuti je? Arini kan tarikh istimewa” (penting sgt ke sampai nk cuti? Bek tmbahkan cuti time raya qurban)

“11.11.11 – mengikut calendar cina, jika persenyawaan sel pembiakan saya dan isteri berlaku pada hari ini, saya akan dapat anak lelaki.. wuhuuuuuu” (syirik woo percaya)

Bla bla bla…..

Why so obsess with the date??

Ok, di sini bukannya nk jeles dengan status2 updated. Tapi u guys cube la pikior. Ape istimewa sangat dengan tarikh? It is just a sequence of number. Maybe ada yang melangsungkan perkahwinan, or tuning, or else. Tahniah lah untuk semua, tapi yang aku pelik gak, 11.11.11 ramai gila kawin.. beratuq kot.. jiran aku pun kawen, siap khemah 3buah rumah skali dia bukak temasuk rumah aku yang memblok jalan aku nak keluar masuk.

Apa ada pada 11.11.11??

Hanyalah susunan number satu sahaja bagi aku. Jumaat lebih bermakna berbanding 11.11.11. But different people got different thought. Depends. But jangan ler terlalu obsess dengan tarikh ni.. Syirik nnt kang.. contoh status terakhir yang aku nyatakan di atas. Peace! ^^v


Wassalam ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...