Wednesday, September 1, 2010

aku dan kupu2 biru~~


salam...

Esok test spectro. Spectroscopy. Apakah spectroscopy? Penah tgk csi x? Penah tgk time eric delco ke sape2 ke wat experiment nk cek compound x? pastu kuar kat mesin dia, gmbar cam gunung2 tu... tu bukan gambar namenye, tu namenye spectrum. Spectroscopy tu subjek kaji bendalah ni la.. Penin tau nak determine compound ni tau. Igt senang ke? Skali salah, mampus org xpasai2 kne jail..huhuhu..

Ape kene mengena kupu2 biru ngan spectroscopy??
aiyakkk... terlari tajuk lak...




Hmm.. kupu2 biru. Cantik kan? Biru simbolik untuk? Cube fikir biru untuk ape? tu la jawapannye.. Saya suke kupu2 biru. Bertahun bersama kupu2 biru. Mengejar kupu2 biru.

Kata orang, bila mahukan sesuatu, berdoalah pada yang Esa. Dia pasti memeberikan yang terbaik. Minta lah dari Nya. Dia pasti mendengar. Cuma mungkin pemberiannya cepat, mungkin juga lambat. Dan jika kamu berdoa untuk memiliki seekor kucing parsi yang comel, dan diberinya seekor ulat bulu yg sangat buruk, maka janganlah kamu menyesalinya dan berkata bahawa Tuhan tidak menyayangimu dan tidak pernah ingin memberimu apa yang kamu kehedaki. Kerana Dia maha mengetahui apa yang tidak kita ketahui. Ulat bulu itu.. kan akhirnya menjadi kupu2 yang cantik. Dia maha mengetahui apa yang terjadi pada esok hari. Dan saya sudah mendapat kupu2 saya. Alhamdulillah...




Dan ketahuilah, apa yang ada padamu sekarang tidaklah kekal. Suatu hari dia mungkin mengambilnya semula. Apa yang penting, bersedialah untuk merasa kehilangan. kerana tiada apa yang kekal.. bersedia untuk apa jua... kupu2 saya juga akan mati suatu hari nanti..


Saya Sayang Kupu-Kupu Biru~~

1 comment:

Anonymous said...

wut a nice...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...