Monday, November 22, 2010

Dilema

Salam..
Lewat sore tadi saya masih di bangku mobil umi sambil menantinya berbelanja di mini market berhampiran. Saya dongak ke langit. Bentangan kegelapan malam yang kian meninggalkan siang. Pandangan teralih ke ribuan burung layang-layang yang beterbangan pulang ke sarang. Seperti dipukau saya terus terusan memerhatikan kumpulan burung kecil itu. Sebegitu banyak burung yang beterbangan, tiada satu pun mengalami perlanggaran. Sungguh hebat ciptaanMu.



Fikiran beralih ke 'destinasi' seterusnya. Shah Alam sudahpun menjerit. Memekik memanggilku pulang. Saya? Adakalanya terasa bosan di rumah. Untuk pulang ke Shah Alam? Terlalu banyak untuk difikirkan. Terlalu banyak perkara untuk diselesaika di sana. Final year project harus dimulakan secepat mungkin agar thesis mampu ditulis dengan tenang nanti. Tidaklah terlalu terkejar-kejar. Namun borang- borang kosong yang masih belum diisi hanya terbiar di meja tanpa di sentuh. Dilema pelajar semester akhir mungkin bakal bermula tak lama lagi.



aduhh.. sekali lagi bakal meninggalkan alam pembelajaran. Master? Kerja? Perlu memilih lagi. Kali ini terlalu banyak perkara untuk dikirkan berbanding dahulu. Resarch? Coursework? Usia, jodoh, calon suami, keluarga?

hmm.. got to sleep now.. x larat nak fikir sebab xkan sudah-sudah fikir perkara yang sama tanpa jawapan yang nyata..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...