Tuesday, May 24, 2011

Hutang budi dibawa mati

Salam...

Pisang emas dibawa berlayar,
Masak sebiji di atas peti,
Hutang emas boleh dibayar,
Hutang budi dibawa mati.

Dari Daik pulang ke Daik,
Sehari-hari berkebun pisang,
Budi baik dibalas baik,
Dalam hati dikenang orang.

Tanam lenggun tumbuh kelapa,
Terbit bunga pucuk mati,
Budi tuan saya tak lupa,
Sudah terpaku di dalam hati.

Pulau Pandan jauh ke tengah,
Gunung Daik bercabang tiga,
Hancur badan dikandung tanah,
Budi yang baik di kenang juga.

Berpantun pulak ye malam ni. Pantun2 ni semua saya tujukan kepada mereka yg banyak berjasa kepada saya terutama kawan2 yang banyak bersusah payah kerana saya pada minggu ini. Tidak dapat saya gambarkan bertapa terhutang budi saya dengan kalian semua. Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada Haziq n Aizuddin yang datang dari KL dan Etun dari Meru kerana sanggup datang dari jauh membantu saya memunggah barang g memang banyak giler utk berpindah ke rumah baru saya. Kepada Ijat yang datang dari Kuala Selangor n ehem2nya kerana bersusah payah menyelesaikan urusan pembelian asset saya. Sangat2 terhutang budi dan xtahu camane nk balas budi kalian sume. Tak lupa kepada housemet kesayangan saya Nana tulung angkut barang dari tingkat 3. Dan xpernah lupa kepada Encik A yang membantu saya dari jauh, thanks a lot. I owe u guys a lot... Hanya Allah s.w.t yg mampu balas jasa baik kalian dan kalian sentiasa ada dalam doa saya ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...