Tuesday, May 10, 2011

U.I.T.M dihatiku with love ;)

Salam...

Hohohoho... suda berapa lama xjenguk ini blog pun (bace cara Johan Rajalawak jadi apek ye). Bizi ngan final paper. huhu.. arini last paper tadi dengan paper Organometallic. Maka dengan ini sy isytiharkan seudah habis lah riwayat hidup semua exam2 saya... hohohoho.. pasni da tade exam2 da.. da abes degree da.. tata degree.. welcome new life...

Ekceli perasaan bercampur baur. Ade gak rase sedih dan sebak menghabiskan sisa2 degree ku. tapi berapa persen je yg sedih? huhu. Ikhlas nk nyatakan saya xsuke kehidupan saya sebagai pelajar degree. Terlalu banyak kesakitan hati berlaku, tp as usual, sy berjaya tidak mengendahkannya dan wat xkesah till the end. Even during my diploma pernah melalui saat2 getir putus cinta, tp xseteruk degree. Namun begitu, sy tetap rase sebak, sebak mahu meninggalkan kawan2 yg sy sayang yg xsayang sy..

Kehidupan degree banyak mengajar erti hidup sebenarnya. Erti ape tu kawan, ape tu teman, ape tu sahabat, ape tu talam dua muka n 50 muka, ape tu 'back stabber', ape tu nk kawan saje2, ape tu org yg xleh tgk org senang, ape tu kawan yg suke dengar n menghukum dengan membuta tuli, ape tu kawan yg suke menghasut etc.etc.etc. Kat dunia luar ramai lagi jenis manusia sebegini rupa, oleh itu, xperlu patah semangat. (Padahal da patah da pon sampai tade mood nk g kelas).

Saya tahu saya adalah 'average' person. Tidaklah terlalu pandai, namun, 'average' person pun kalo pandai mencari peluang n dah mmg rezeki xleh nk kata ape jugak. Xperlu nk dengki2, semua org ade rezeki masing2 tu je yg saya tahu. sape setuju sila angkat tangan macam saya~ (Usop Whilcha)...

ok2, lupekan kisah yg bakal ditinggalkan itu. Saya dengan ini juga berbesar hati mengucapkan tahniah kepada adik2 lapasan spm yg mendapat tawaran utk ke ipta2 terutamanya UiTM la. Sematkan UiTM di hatiku tu siap2 dalam hati anda. Jgn sesekali pandang rendah dengan UiTM dan juga Diploma. Itu rezeki kamu. Jgn rase terpaksa ambik diploma kerana tiada pilihan. Allah dah tentukan yg terbaik. Jgn cemburu dengan kawan2 yg 'Average' yg dapat asasi hanya dengan keputusan spm yg rendah sedangkan kamu dapat keputusan yg gempak... Org dari lepasan diploma mampu menggempakkan dunia jika tiada rasa hasad dan dengki okay...



Hmm... U.I.T.M... sudah 5tahun setengah aku bersamamu. Pahit manis denganmu kusemat dilubuk hati. Sungguh bangga aku menjadi warga U.I.T.M..xcukup 5 tahun stgh, nk tmbh lag setahun stgh.. tah2 pasni keje pon ngan UiTM.. hihihihi.. saya bangga menjadi warga uitm. dan dengan ini saya hadiahkan untuk anda... U.I.T.M dihatiku ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...