Sunday, July 4, 2010

engagement



Assalamualaikum..
Salam Bahagia..
Selamat pagi... hmmm pagikah? :)

Semalam 03 July 10...
Aku rase sangatlah gembira. Sampaikan rase macam nak tido sambl tersenyum pun ade. Semalam is my bff's day.. Her engagement. Aku pun xtahu kenapa aku hepi sangat. Mungkin sebab dia adalah orang yang paling dekat dengan aku yang telah melangkah ke fasa yg lebih atas. Sebelum ni ada je yang dah kawin dan ade anak. But not too close la.

Azreen's engagement berlangsung kat Ampang, bukan rumahnya mahupun rumah Azrul tetapi kediaman Yang diPertuan N9. Mmg fuhh tempatnya. Aku n Izreen pun penin nak cari umah tu, rupenye tepi jalan je. Tetamu yang datang pun bukan calang-calang orang sume yg berpangkat. terasa kerdil je diri ni. Tapi Azreen xpenah kisah pun sume tu. Actually majlisnye kul 3petang but nape tah semalam jem truk kal area Setiawangsa, Jelatek n MRR2. Tu yg delay sampai kul 5 petang. Si Azreen ni punye la gelabah biawak. hikhik, kesian dia aku tengok. Azreen bagi 9 dulang, but aku x igt lak dibalas berapa dulang. Dia juga disarungkan 2 bentuk cincin. Yg belah kanan tu cincin risik, belah kiri cincin tunang. Katanya asalnye juz nak risik je. Tp sebab parents dia kat Korea n susah nak balik, keputusan dibuat, tunang terus. 3 minggu je rancang, mau x macam itik cari ekor dia tu. :).. Anyway, sume berjalan lancar. Alhamdulillah..



Perasaan aku pun semalam mmg sangat lain dari kebiasaannye. Entah mengapa. Aku terharu sangat tengok dia. Tetibe aku termenung mengenang nasib diriku. Aku berfikir sejenak. Apakah aku bakal menikmati semua itu juga? Ataukah umurku tidak cukup panjang untuk merasai semua itu? Betapa jalan untuknya telah tertulis. Azreen menjadi pilihan Azrul,jejaka dari penang itu (penang jugak). Ternyata telah tertulis Azrul bakal jodoh Azreen. Azrul yg terbaik untuk Azreen, bukan Adam, bukan Fairuz dan bukan Ayep. Aku harap rusuk Azrul lah asal kejadian Azreen dan mereka akan diijabkabulkan kelak. Aku doakan bertemulah jodoh mereka hingga ke akhir hayat mereka.

Aku menjadi takut bila melihat mereka. Adakah temanku yang bersamaku kini adalah jodohku? Apakah aku adalah dari rusuknya? Mungkinkah aku terbaik untuknya dan dia terbaik untukku? Aku hanya mampu berdoa. Aku tahu dia terbaik untukku, namun apakah aku terbaik untuknya? Aku tidak pasti. Apapun aku panjatkan doa dariMu ya Tuhanku, temukanlah aku dengan jodohku dan janaganlah Engkau temukan aku dengan orang yang salah lagi. Dan jika dia telah Kau tuliskan untukku maka kau dekatkanlah. jika dia tidak Kau tentukan untukku, maka jauhilah aku daripadanya...

To my dearie fren Azreen Hamiza Abd Aziz, semoga jodohmu telah ditentukan bersama dengan Mohd Azrul Abu Bakar...





Salam Bahagia..<3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...