Sunday, April 17, 2011

dia mungkin bukan rusukmu.....

Salam..

Lame x hapdet. Bizi sket. Baru je balik berborak dengan seorang teman. Berbicara dari hati.

Hidup di dunia ni sering diselang seli. Ada naik turun, pasang surut, siang malam dan segalanya berputar ibarat roda kata orang. Ada bahagia ada juga derita. Ada senyuman maka ada juga tangisan.

When it comes about love, it is very hard to define. Love comes from heart deep inside the soul. But when it comes and when it will fade away nobody knows. How it feel? Semuanya hanya hati yang tahu. Kemanisan, kesakitan, kepahitan. cukup lengkap segalanya. Itulah keindahannya. Cinta itu indah. Dan keindahan itu anugerah yang esa. Namun, dikala ianya musnah. Hancur berkecai dimamah waktu, pudar serinya tiada lagi kilauan. Hanya ketika itu kita rasakan kepahitan. Namun kita, harus ingat segalanya milik Allah. Dan hanya Dia mengetahui apa yang tidak pernah kita ketahui. Dan tidak kan Dia menguji hambaNya melainkan yang termampu oleh mereka.

Kata orang yang patah kan tumbuh dan yang hilang berganti. Namun semestinya yang tumbuh itu takkan sama dengan yg dah patah dan yang diganti itu takkan same dengan yg telah hilang. Segalanya terpulang pada penerimaan seseorang.

Untuk kenalanku: Tabahlah menghadapi hidup. Telah ditentukan seseorang di luar sana untukmu yg dari tulang rusukmu. Hadapi dengan senyuman. Keep positve in mind. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...