Friday, December 31, 2010

31 Disember 2010

Salam...
Hari ni da 31 Disember 2010. Hari terakhir kita berada di tahun 2010. Esok, tiada lagi 2010. Ianya sepantas kilat meninggalkan kita.


Tirai 2010 akan berlabuh dan tersingkap pula tirai 2011.



Seperti biasa, bagi kebanyakan orang, tahun baru akan dimulai dengan azam baru. Azam dan matlamat yang ingin dicapai untuk tahun tersebut. Persoalannya apa jadi dengan azam tahun yang sudah? Mungkin tercapai, mungkin terkubur, mungkin juga boleh direnew. Siapa tahu. Namun azam tersebut adalah hak individu. Bagi saya tiada salahnya punya azam baru walaupun hanya "hangat-hangat tahi ayam". Sekurang-kurang nya diri punya matlamat. Saya juga punya azam dan harapan setiap kali menjelang tahun baru. Untuk tahun 2011, saya berharap akan dapat menempuh segala cabaran dengan jayanya dan cita-cita saya akan terlaksana. Amin..

Tahun baru bakal bermula.... Dan.... semestinya umur juga kian meningkat. Dari kurang satu tahun ke.....

betul ke number nih?? cam x caye jekkk.. huhu
And people keep asking the same question from time to time...InsyaAllah, kalo jodoh x ke mane ok? dun worry bout me too much, i'm ok...

2010...
pastinya punya kenangan yan tersendiri buat kita semua. Banyak sangat kalo nak diceritakan. Untuk diri ini? hmmm... Mungkin terasa 2010 adalah tahun yang lebih baik dari sebelumnya. Banyak perkara yang menggembirakan dan kurang pula perkara yang menyedihkan. Senang kate, kurang ayaq mata yang menitik la tuk 2010. Saya harap 2011 saya akan lebih gembira dan tahun yang lebih baik untuk saya.

DAN....
31 Disember 2010...
Adalah hari untuk kita sama-sama bermuhasabah diri. Merenung kembali kesilapan demi kesilapan yang kita lakukan. Berfikir cara untuk mengubah atau memperbaiki diri dan kesilapan kita agar sejarah sama tidak terulang dan terus terulang. Bertafakur mencari kelemahan diri supaya boleh improvekan diri kita di 2011 nanti.

Apepun, Selamat tahun baru 2011 untuk semua. Dari saya: TINTA_PENA :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...