Tuesday, December 14, 2010

Mamat hensem... weee~

Salam..
Pagi tadi hati benar2 terasa panas. Darah mengalir laju sampai ke otak. Terasa bagai nank pecah kepala. Muka saya sudah merah padam. Saya sentuh dahi, peuh sudah mulai mengalir membasahi anak tudung. Saya raba belakang beg (memakai beg galas ketika itu), beg pun sudah mulai lembab. Sudah tentu baju juga basah. Jam menunjukkan jam 11.45 pagi. Sudah satu jam setengah saya berdiri di situ. Di tepi jalanraya menantikan kehadiran abg rapid yang xreti nak wat keje (sebab lame sgt tunggu bus x sampai2).

Saya benci situasi ini. Terpaksa menunggu bas. Membazirkan masa saya sendiri. Setiap hari sama saja. Sejak 2 tahun lalu. Argghhh.. saya tidak suka keadaan ini. Namun saya masih menunggu. Tiada pilihan lain. Alangkah senangnya jika saya mampu meminta. Mampu meminta dengan abang atau emak untuk mempunyai sebuah kenderaan sendiri (moto cabuk pun xpe). Tetapi saya tidak pandai meminta. Segala apa yang ada semuanya diberikan tanpa meminta. Apa yang saya inginkan dalam hidup (berbentuk material) saya usahakan dengan usaha sendiri. Menabung. Menyimpan duit di bank. Berniaga. Mengikat perut. Semuanya digunakan dengan wang sendiri. Namun untuk masa sekarang saya tidak punya wang yang cukup untuk memiliki kenderaan sendiri. Sigh. Saya mengeluh panjang. Bosan dan penat.

Akhirnya setelah 2jam 1 minit saya menanti kehadiran kelibat bas RapidKL, saya dengan akur menahan sebuah teksi. Teksi pun teksi lah. Terpaksa. Melayang RM5 untuk perjalanan dari rumah sewa ke kampus ku. Aduh. Sepatutnya RM5 tersebuut boleh aku gunakan untuk makan tengahari hari ni. Mengeluh panjang lagi.

Setiba di lab saya memulakan kerja-kerja saya seperti biasa. Namun, itu tade ini tade. Mane pegi sume apparatus nih??. Menuju ke bilik ENcik Khairul, tetapi beliau tiada di bilik, hanya teman beliau sahaja. Lab assistant baru kot. Bila ditanya, semua jawapannya "tahla, tade kot".. Arghhh... dahla panas, bertambah2 panas dibuatnya. Saya ke bench saya untuk menarik nafas dan menenagkan diri (walaupun udara dalam lab sangatlah errr.. tau2 je la).

Sedang saya menarik nafas dalam2. Tiba2 saya terhidu aroma wangian lelaki dan mata saya melirik ke arah satu susuk tubuh lelaki. Dia berjalan sambil tertunduk saja. Berpakaian serba hitam dan berkasut. Tak ubah Gong Chan dalam Mygirl.. Ohh.. hensemnye. Dia meninjau2 dalam fume hood. Saya memerhati lagi. Terdiam tanpa kata. Agaknya tersedar dek pandangan saya dia cepat2 beredar dari situ. Setelah susuk tubuhnya beredar, saya pun kembali dengan kerja saya. Dalam hati? hahaha.. tiada ape2 pun terlintas. Sekadar mencuci mata dan melegakan amarah sahaja. hahaha.. Going back to work!! chaiyok2 Tinta!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...