Friday, December 10, 2010

Selempang Pink~

Salam..
10hb Disember 2010..
hari yang mendebarkan semua student2 UiTM x kira dari kampus mana sekalipun di serata tempat di Malaysia ini. Result peperiksaan semester lepas sudahpun dipersetujui oleh Dewan Senat UiTM dan akan dipaparkan di skrin "Student Portal" mulai hari ini.. Sebenarnya awal pagi semalam dah ada yg lerlepas cilok masuk ke web Student Portal dan tgk result. Salah seornag daripadanya adalah housemetku, Nana.. Saya, seperti kebiasaannya seringkali membiarkan keadaan reda barulah berminat untuk melihat keputusan saya. Mungkin tidak mahu serabut dengan pertanyaan bertalu talu dari kawan2.

Harapan saya agar semuanya baik-baik belaka. Semester lepas adalah semester yang sangat menguji diri. Dengan proposal project yang menyerabutkan, spectroscopy yang memeningkan, seperation method yang mengelirukan ditambah pulak dengan 1 subject bussiness, Operation Management yang menggilekan kepala otak saya.. Saya tak berani meletakkan harapan yang tinggi. Cukuplah jika CGPA saya naik untuk saya capai peringkat seterusnya -->> first class graduate kerana saya tahu saya tidak mampu memakai selempang pink itu. Selempang pink itu hanyalah harapan semata2.

Selempang pink...

Memang sejak diploma lagi saya ingin menyarung selempang pink. Namun saya tak berdaya. Di semester 4 dan 5 saya rebah. Tiada semester 6 untuk saya baiki kegagalan kerana ketika semster 6 saya sudahpun berpraktikal. Oleh itu, selempang pink hanya mimpi semata. Kali ini, di peringkat ini, selempang pink juga hanyalah satu mimpi bagi saya. Hancur harapan. Yang harus digenggam hanyalah Kelas pertama. Harapan saya agar tidak lagi tersungkur kali ini. InsyaAllah. Sesungguhnya melihat kawan2 dan sesiapa sahaja memakai selempang pink di hari besar iaitu hari penganugerahan agak membuat diri terasa terkilan. Tetapi apekan daya, saya tidak mampu merangkul gelaran itu -->> Anugerah Naib Canselor.

Apapun, saya sudah cuba yang terdaya. Sesungguhnya kejayaan itu datang dari Allah s.w.t. Semoga saya terus berjaya di dunia dan akhirat. AMIN...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...