Tuesday, December 21, 2010

berubah

Salam..
BERUBAH. Satu perkataan yang takkan lari dari diri setiap yang hidup. Sedangkan yang kecil akan berubah menjai besar. Yang baru akan berubah menjadi lama. Yang cantik akan berubah menjadi buruk. Bak kata pepatah, sedangkan pantai lagikan berubah. Everything gonna changed as time passed away.

Beberapa bulan dahulu saya bertanya kepada diri Kenapa orang lain mudah berubah Mengapa tidak aku?

Tapi kini saya rasa saya sebenarnya sudah banyak berubah. Saya tidak lagi seperti saya yang dahulu. Terkadang saya amat merindui saya yang dahulu. Namun saya sedar saya bukan lagi saya yang dahulu. Beberapa teman ada bertanya kepada saya. Kenape ko da x macam dulu? dulu ko banyak cakap cam murai tercabut ekor. Sekarang ko lebih banyak diam dan mendengar. Saya tersenyum.
Umi juga pernah bertanya kepaa abang mengapa saya sekarang tidak banyak bercakap seperti waktu2 dahulu.

Dan saya? Saya sendiri tidak tahu mengapa itu semua terjadi. Mungkin saya dah terlalu penat untuk bercakap. Mungkin energi saya sudah hilang untuk bercakap tanpa henti seperti satu waktu dahulu. Mungkin terlalu banyak perkara yang saya perlu fikirkan. Mungkin terlalu banyak yang terbuku di hati sampai tiada yang mampu terluahkan. Terlalu banyak kemungkinan di sini.

Saya juga merindukan saya yang dahulu......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...